Skip to content

Foutje in agenda jaarvergadering

Geachte leden,

In de uitnodiging van voor de Algemene Ledenvergadering is per abuis het rooster van aftreden van het afgelopen jaar afgedrukt. Hiervoor mijn excuses. Hieronder staat het juiste rooster vermeld.


Bestuursverkiezing 2019

Het bestuur bestaat uit een oneven aantal personen. De voorzitter,

secretaris en penningmeester worden in functie gekozen. De overige bestuursfuncties worden door de gekozenen in onderling overleg verdeeld. Hieronder staat het rooster van aftreden afgedrukt.

Rooster van aftreden

Functie

Naam

Jaar van aftreden

 

 

2019

2020

2021

2022

2023

Voorzitter

Cees Vos

x

 

 

x

 

Secretaris

Albert v.d. Haar

 

x

 

 

x

Penningmeester

Dirk Ruijne

 

 

x

 

 

Lid

Jan Bijl

 

 

x

 

 

Complexbeh. Krakeel

Jan v.d. Ploeg & Jan v. Meer

 

 

x

 

 

Complexbeh. De Weide

Roelof Hoveling

 

x

 

 

x

Lid

Willem de Leeuw

 

 

x

 

 

De voorzitter Cees Vos is aftredend en herkiesbaar.

Als u zichzelf of iemand anders kandidaat wilt stellen, dient u uiterlijk 15 november 2019 een lijst met vijf namen met handtekeningen van leden die achter uw kandidaatstelling staan op te sturen naar de secretaris.

Aan een kandidaatstelling kan het bindend karakter worden ontnomen door tenminste twee derde van de uitgebrachte stemmen van de aanwezige leden op de Algemene Ledenvergadering.

Paden en Bruggetje

Paden:

Door diverse tuinliefhebbers zijn stukken vloerbedekking, al dan niet met toestemming, aangebracht. Deze vloerbedekking gaat stuk en wordt rafelig, met als gevolg dat er diversen tuinliefhebbers over zijn gestruikeld. Met verwondingen als gevolg.

De complexbeheerders willen voorkomen dat onze vereniging civielrechtelijke aansprakelijke kan worden gesteld door verwondingen die mens op kunnen lopen.

Daarom zal de vloerbedekking moeten worden verwijderd.

Door, vanwege het bepaalde in artikel 9 lid b van het Huishoudelijk Reglement dient de huurder zijn helft onkruid vrij te houden.

Het onkruid kan worden bestreden door het handmatig te verwijderen

 

Bruggetje:

Een leuning is op verzoek geplaatst.

Schade aan tuin door werkzaamheden

Van verschillende tuinniers hebben wij gehoord dat er door werkzaamheden aan de lossing schade aan hekwerken e.d. was ontstaan. Ons verzoek is dan ook om nu de werkzaamheden op het eind lopen de schadeposten te verzamelen. Wij gaan de schade dan doorgeven aan het waterschap. Wij verzoeken u dan ook die via de webside te melden aan het complex bestuur.

Asbest

Colega tuinders

Enkele weken geleden hebben wij: Jan van Meer en ik asbest naar de gemeente gebracht. Op onze vraag of dit nou asbest was of niet, werd geantwoord dat als je asbest, of op asbest gelijkend materiaal aanleverd moet je hiervan melding doen en moet er hoogst waarschijnlijk worden betaald voor de storting.

Derhalve als iemand nog asbest golfplaten, of op asbest gelijkend materiaal op de tuin aanwezig heeft wordt u verzocht dit zo spoedig mogelijk te verwijderen.

 

 

 

 

 

Bestuursvergadering 14 maart 2019

Kort verslag van de bestuursvergadering gehouden op 14 maart 2019

  • Website Vlinder
    • Wij hebben de website met zijn allen nagekeken.
    • Iedereen wordt gevraagd de site te controleren op onvolkomenheden of typefouten.
    • Besluit: de site wordt in hoofdzaak gebruikt voor het plaatsen van mededelingen van het bestuur en de complexbeheerders.
    • Als leden iets geplaatst willen hebben moeten zij dat via de complexbestuurders doen.
  • Centrale inkoop van mest en pootaardappels
    Wij zijn gestopt met de verkoop van mest en meststoffen. Cees en Roelof verzorgen dit jaar nog de verkoop van pootaardappelen, maar gezien de enorme hoeveelheid werk die hier in zit overwegen zij er na dit jaar mee te stoppen. 
  • In beheer zijnde machines
    Besloten is een inventarislijst te maken van alle machines en het onderhoud van de machines te regelen. De houtversnipperaar is door veroudering en ondeskundig gebruikt niet in optimale conditie. Tijdens het laatste gebruik is ook de uitlaat nog afgebroken. Het is tot nu niet gelukt een nieuwe uitlaat te verkrijgen. Nagetrokken wordt of het nog zinvol is de machine te laten repareren. Mocht het niet lukken dan wordt bekeken wat het voordeligste is. Het versnipperen uitbesteden of het aanschaffen van een nieuwe versnipperaar.
  • Tuinen De Weide
    De gemeente heeft nog niets aan de bomen langs de oostkant van het complex gedaan terwijl beloofd was dat zij het voor 15 maart zouden regelen. Afgesproken wordt het nogmaals op te nemen met de gemeente. 
  • Tuinen Krakeel
    • De complexbeheerders zijn druk bezig met het opruimen en herinrichten van de schuur.
    • Vrije tuinen, er zijn nog negen tuinen vrij. Besloten wordt de daarop liggende tegels te verzamelen en te koop aan te bieden.
    • Het gaas over de bruggetjes moet nog aangebracht worden.
    • De kruiwagens zijn in een slechte staat van onderhoud. Vele banden zijn lek en assen verdwenen. Afgesproken wordt ze zo spoedig mogelijk te hertellen. 
  • Bebouwing
    Er mag maximaal 15 m2 per tuin (ca. 1 are) bebouwd worden. Heeft men meerdere tuinen in gebruik dan mag er maximaal 30 m2 bebouwd worden. ook als men meerdere tuinen in gebruik heeft. Dit is in het Huishoudelijk Reglement niet duidelijk opgenomen. Besloten wordt dit op de eerstkomende jaarvergadering aan te passen.
  • Contributie
    De leden hebben tot 1 april de tijd om de contributie te betalen daarna krijgen zij een betalingsherinnering.
  • Volgende vergadering
    De volgende vergadering is vastgesteld op 13 juni 2019. Leden die iets besproken willen hebben kunnen dit aangeven bij de secretaris of overige leden van het bestuur.

 

Pootaardappelen gearriveerd.

De pootaardappelen zijn er.

Iedereen die heeft besteld kan deze op halen bij Roelof Hoveling.

Bel mij eerst even. Telefoonnummer 0528-271993.

Graag contant en gepast betalen.

U kunt de pootaarappelen ophalen vanaf maandag 18 maart t/m zaterdag 30 maart.

Bestuursvergadering

Aankomende donderdagavond komt het bestuur weer bijeen.

De belangrijkste punten op de agenda zijn:

  • Deze website
    • Ontbreekt er nog iets?
    • Wat moet beter?
    • Hoe gaan we ermee om? Hoe actief moeten we zijn?
  • Wat doen we met het centraal inkopen van mest en van poters?
  • Tuinen de Weide incl. snoeien eikenbomen
  • Tuinen Krakeel

Als u, lid van onze vereniging, iets besproken wilt zien in een bestuursvergadering, meld het dan. Op de contactpagina vindt u hoe u contact op kunt nemen.

Opnieuw snipperen vrijdag 1 maart a.s.

Het ging niet echt goed, het snipperen, gisteren. Maar we geven niet op!Snipperen in actie

Snipperen in actieAl bij de start brak het aantrekkoord. Dat kon op zich redelijk snel met vereende krachten worden gerepareerd, maar we waren toch al gauw een klein uur kwijt met het zoeken van een vervangend koord en gereedschap. Goed. Op een gegeven moment werkte de boel.

Na enige tijd gedraaid te hebben leerden we wat de machine aankon en draaiden we een tijdje goed. De dunnere takken gingen er vlot door en ook dikkere takken gingen wel als ze met beleid werden ingevoerd.
ReparatiePech

Maar toen brak de knalpijp af. Alleen Jan had oordopjes in, verder had niemand gedacht aan iets van oorbescherming. Dus al gauw begonnen de oren te toeten en zijn we gestopt toen de boel weer vast ging zitten.

Maar we gaan door. Vrijdag 1 maart, om 13:00 uur a.s. helpt loonwerker Mulderij ons. We verzamelen weer om 13:00 uur bij de nieuwe schuur aan de Krakeel-zijde van het complex Krakeel.

U kunt uw takken brengen naar 2 punten:

  • Bij de schuur aan de Krakeelzijde. U ziet de hoop takken wel liggen, gooi uw takken er maar gewoon bij
  • De mestbak aan de Coevorderstraatweg.

Help mee. Dan kunt u uw takken gesnipperd weer meenemen naar uw tuin. Het is ideaal voor onder de bessen of tussen de aardbeien. Wij zien uw komst tegemoet!

Snipperen

Zaterdag 23 februari 2019 gaan wij weer takkensnipperen op het complex Krakeel. Het uitgangspunt is bij de schuur grenzende aan Het Krakeel vanaf 13.00 uur. 

Versmalling van de lossing

LossingOmstreeks februari/maart zal de aannemer in opdracht van het waterschap DrentsOverijsselseDelta aanvangen met het versmallen van de lossing tussen de beide percelen van het complex. Daartoe zal de oostkant met ongeveer een meter worden verbreed en aan de west kant blijft een smal looppaadje over. De oostkant zal voorzien worden van een beschoeiing bestaande uit hout. Ik ga u hiervan op de hoogte houden.

 

Incasso

Zojuist is de incassobatch verzonden naar de bank.

De incasso zal plaatsvinden op 19 februari, zoals al is aangekondigd op de factuur.

Zorg dat u voldoende saldo op uw bankrekening hebt staan. Kijk goed na of alles klopt. Een foutje is gauw gemaakt. Als er iets verkeerd is gegaan, neem dan direct contact met ons op:

penningmeester@vtvonsdomein.nl

Geef uw mening

De internetsite begint er nu echt een beetje op te lijken. In maart bespreken we de site in het bestuur. Maar wij maken de site voor u. Daarom:

Wat vindt u er van?

  • Ontbreekt er nog iets?
    • Wilt u bijvoorbeeld een forum?
    • Moeten de notulen erop of juist niet?
    • Kunt u iets niet vinden? En zo ja, wat is dat dan?
  • Kan de vormgeving mooier?
    • Wat vindt u precies niet mooi en welke suggestie heeft u om het te verbeteren?
    • Komt iets niet goed over in uw browser of op uw telefoon? Zo ja, welke browser gebruikt u?
  • Gaat er iets fout op de site? Wat?
  • Maar u kunt natuurlijk ook gewoon zeggen dat het mooi is. Dat maakt ons blij.

Reageer door hier onder op Reacties te klikken of reageer naar met een mail naar: penningmeester@vtvonsdomein.nl Klik gewoon op de link en er opent zich een nieuwe mail.

Wij zijn benieuwd!

 

Factuur

De factuur komt er aan

De factuur voor het groeiseizoen 2019 wordt momenteel voorbereid. In het volgend weekend van 26 tm 27 januari worden ze uitgedraaid om in daarop volgende we(e)k(en) te worden verspreid. Iedereen krijgt een factuur in de bus. Ook degenen die hebben aangegeven de factuur per mail te ontvangen. Helaas, het lukt ons nog steeds niet om mails vanuit het boekhoudprogramma te versturen.

Wij kennen twee soorten facturen: een gewone factuur en een incassofactuur.

Incassofactuur

Ja, ook al heeft u ons gemachtigd om de verschuldigde bedragen van uw bankrekening te halen, ook dan sturen wij een factuur. Wij zijn namelijk verplicht om de inning aan te kondigen. We gaan nog onderzoeken of wij kunnen volstaan met een medling op de website. Maar, daar zijn we nog niet uit. En wij bespreken dat natuurlijk ook eerst met u op de Algemene Ledenvergadering.

Let op! Voor de incassofactuur hoeft u geen actie te ondernemen. Het bedrag wordt door ons van uw bankrekening geïnd. Zorg wel dat u voldoende saldo op uw bankrekening hebt. Als wij niet kunnen innen kost dat de vereniging extra geld (de bank rekent een "boete") en wij moeten er achteraan., dus extra werk.

Gewone factuur

Sommige leden hebben ons niet gemachtigd tot incasso. Zij krijgen een gewone factuur.

Let op! De gewone factuur vraagt wel actie van u. U moet hem actief betalen. Betaal zo vroeg mogelijk en in ieder geval vóór 1 april. Anders kost ons dat extra moeite. Onthoud: wij zijn vrijwilligers

Sommige leden hebben al in het voren betaald. Het kan zijn, dat u dan toch een factuur krijgt. U hoeft die dan uiteraard niet te betalen.